اپل آی پد پرو های تازه خود را با نمایشگر های OLED و باریک ترین طراحی ای که تا کنون داشته، معرفی کرد

به گزارش آوای وحش، در رویداد مجازی Let Loose امروز 0به وقت ما)، اپل به روزرسانی های آی پد پرو iPad Pro را رونمایی کرد. تبلت های 13 و 11 اینچی نو طراحی تازه تر، اجزای داخلی قدرتمندتر و ظاهری باریک تر از همواره دارند و با ارتقای صفحه نمایش بزرگی همراه هستند. همانطور که شایع شده بود، اپل به صفحه نمایش های OLED در هر دو میزان آی پد پرو رو آورده که رنگ مشکی کامل، اشباع رنگ غنی تر و کنتراست افزایش یافته را به ارمغان می آورد.

اپل آی پد پرو های تازه خود را با نمایشگر های OLED و باریک ترین طراحی ای که تا کنون داشته، معرفی کرد

دوربین جلوی آی پد پرو، حالا دیگر در موقعیت چشم انداز برای تماس های ویدیویی قرار گرفته است. (دوربین لنداسکیپ 12 مگاپیکسلی اولتراواید)

آی پد پرو ها از ساختار OLED خاصی استفاده می نمایند که به صفحه نمایش اجازه می دهد به حداکثر روشنایی 1000 نیت و برای محتوای HDR به 1600 نیت برسد.

ضخامت مدل 13 اینچی تنها 5.1 میلی متر است که اپل می گوید باریک ترین آی پدش تا به حال آن است. (ضخامت مدل 11 اینچی 5.3 میلی متر است.) برای کسانی که صفحه نمایش مات را ترجیح می دهند، یک پوشش نانو برای اولین بار در آی پد پرو پیشبینی شده است.

فضای ذخیره سازی پایه برای هر دو مدل در حال حاضر 256 گیگابایت است و قیمت آن از 999 دلار برای مدل 11 اینچی و 1299 دلار برای مدل 13 اینچی آغاز می گردد. هر دو مدل آی پد پرو امروز برای پیش سفارش در دسترس هستند و هفته آینده ارسال خواهند شد.

همانطور که شایع شده بود، اپل تراشه M3 را به کلی کنار گذاشته و آیپد پرو را به تازهترین پردازنده سیلیکون خود یعنی تراشه M4 مجهز نموده است. اپل می گوید که CPU تراشه تازه پنجاه درصد سریعتر از تراشه M2 موجود در نسل قبلی آی پد پرو است.

اپل ادعا می نماید که در قسمت گیم، تراشه M4 نصف تراشه نسل قبلی انرژی مصرف می نماید. مقدار فراوری حرارت نیز 20 درصد بهبود یافته است.

آی پد پرو های تازه نیز به روزرسانی لوازم جانبی را دریافت می نمایند. صفحه کلید جادویی با پایه آلومینیومی، رنگ بندی متنوع تری دارد و دارای یک ردیف کلید عملکردی است.

Apple Pencil Pro متوجه مقدار فشار اعمال شده کاربر می گردد و از ردیابی موقعیت مکانی پشتیبانی می نماید و حاوی یک ژیروسکوپ است که به هنرمندان اجازه می دهد قلم مو خود را هنگام طراحی بچرخانند. مشابه قلم سرفیس مایکروسافت، اپل پنسیل پرو نیز اکنون دارای بازخورد لمسی است.

تصمیم اپل برای تغییر از LCD به OLED مزایای زیادی را به همراه دارد. آی پد پرو اکنون می تواند کنتراست بسیار بیشتری داشته باشد، که اجازه می دهد تا سطوح مشکی کامل را تجربه کنیم و هنگام تماشای ویدیوها حس و حال بهتری داشته باشیم.

حرکت به سمت OLED بعلاوه به این معنی است که هر دو مقدار آیپد پرو اکنون سطح یکسانی از کیفیت نمایش را ارائه می دهند. از سال 2021، مدل بزرگتر 12.9 اینچی دارای یک صفحه نمایش مینی LED بود که از آیپد پرو کوچکتر و صفحه نمایش سنتی تر آن در بسیاری از موارد عملکرد بهتری داشت. این عدم تطابق با ویرایش M2 ادامه یافت. اما در آی پد پرو تازه دیگر این تفاوت بین صفحات نمایش وجود ندارد.

اپل سعی نموده که حداکثر شباهت با لپ تاپ را در آی پد پرو همراه با کیبورد داشته باشد. همان سیاست قدیمی که اپل ادعا می کرد یک آی پد خوب باید معادل لپ تاپ کارایی و بهره وری داشته باشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1626

به "اپل آی پد پرو های تازه خود را با نمایشگر های OLED و باریک ترین طراحی ای که تا کنون داشته، معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل آی پد پرو های تازه خود را با نمایشگر های OLED و باریک ترین طراحی ای که تا کنون داشته، معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید