چهره اصیل ایرانی به این علت تلخ در حال فراموش شدن است

به گزارش آوای وحش، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: اینکه مردم دنبال عمل زیبایی هستند و مدام چهره افراد تغییر می نماید و با سختی هزینه جراحی زیبایی را تامین می نمایند، یک زنگ خطر جدی است.

چهره اصیل ایرانی به این علت تلخ در حال فراموش شدن است

به گزارش خبرنگاران، بابک نیکومرام رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در نشست خبری بیان داشت: اگر جلوی سونامی افسار گسیخته جراحی زیبایی را نگیریم به مراکز درمانی و نیروهای شاغل در حوزه درمان آسیب وارد می گردد؛ در حالی که جهان با این موضوع برخورد دیگری نموده است.

وی ادامه داد: اینکه مردم دنبال عمل زیبایی هستند و مدام چهره افراد تغییر می نماید و با سختی هزینه جراحی زیبایی را تامین می نمایند، یک زنگ خطر جدی است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به ضرورت توجه و نظارت جدی در اقبال زیاد پزشکان عمومی به جراحی پلاستیک اعلام کرد: چرا نظام پزشکی و معاونت درمان در این خصوص ورود پیدا نمی نماید.

قیافه اصیل ایرانی در حال فراموش شدن است

نیکومرام افزود: قیافه اصیل ایرانی در حال فراموش شدن است. وزارت بهداشت حافظ سلامت مردم است و می تواند در این خصوص و نظارت بر فعالیت در حوزه زیبایی و جراحی پلاستیک ورود کند.

وی با بیان اینکه زیبایی گردش مالی بالایی دارد، گفت: 430 جراح پلاستیک و زیبایی در کشور داریم. عمل جراحی پلاستیک اجبار پزشکی نیست.

نیکومرام تاکید: احتیاج به قوانین در حوزه زیبایی داریم. اولین انجمنی هستیم که کدهای اخلاقی را در انجمن وارد می کنیم.

سوءاستفاده مالی و ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه زیبایی

مجید لاهوتی مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی نیز گفت: در سال های اخیر اقبال زیادی به امور زیبایی ایجاد شده است اما اکنون این امر توسعه پیدا نموده است.

وی ادامه داد: توسعه فضای مجازی کم کم به سوءاستفاده مالی و ورود افراد فاقد صلاحیت حرفه ای با مطامع مالی به این حیطه شده و نگاه آنها فقط سود آوری است.

عوارض عمل های زیبایی رو به توسعه است/ آمار مراجعان برای شکایت به مراجع قانونی بیشتر شده

لاهوتی افزود: روز به روز عوارض اعمال زیبایی رو به توسعه است و آمار مراجعان برای شکایت به مراجع قانونی بیشتر شده است و مربوط به افراد فاقد تخصص است.

مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی اعلام کرد: هر روز شاهد ورود بیشتر افراد خاطی در حوزه زیبایی هستیم که عواملی همانند وجود قوانین بازدارنده نا مطلوب است و باید بازبینی گردد.

وی با بیان اینکه جراحی زیبایی احتیاج جامعه نیست، ابراز کرد:جراح پلاستیک فردی است که 7 سال پزشکی عمومی می خواند و 5 سال جراحی عمومی و در نهایت 3 سال جراحی پلاستیک می خواند.

لاهوتی توضیح داد: سازمان نظام پزشکی مکلف به استیفای حقوق مردم و پزشکان است. در این سازمان قوانینی وجود دارد اما گاهی آیین نامه هایی صادر می گردد که ناقض اصل قانون است.

ممنوعیت 2 جراحی زیبایی به وسیله جراحان عمومی

مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی متذکر شد:وقتی یک پزشک عمومی در تابلوی خود کلمه زیبایی را می نویسد فرد مراجعه نماینده تخصص ندارد تا بفهمد این فرد متخصص نیست و انتظار داریم سازمان نظام پزشکی پیگیری کند و چرا این سازمان راه انجام خلاف از سوی این افراد را باز گذاشته است.

لاهوتی توضیح داد: انجام جراحی بینی و لیپوساکشن به وسیله جراحان عمومی ممنوع شده است.

6 هزار صفحه اینستاگرامی در حال تبلیغ جراحی زیبایی/ 47 درصد تخلفات قصور پزشکی است

بعلاوه، علیرضا صابری دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: نزدیک به 6 هزار صفحه اینستاگرامی در حال تبلیغ در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به 47 درصد تخلفات پزشکی در سازمان نظامی پزشکی مربوط به قصور پزشکی است. سالانه 900 میلیون مراجعه به پزشک در ایران شده است که یک دهم اندازه تخلف و مراجعه برای قصور پزشکی است.

جراحی زیبایی به وسیله 1600 متخصصِ غیر متخصص

سید نجات حسینی، نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی نیز گفت: 1600 متخصص داریم که نه متخصص گوش و حلق و بینی هستند و نه جراحی پلاستیک اما کار جراحی پلاستیک را انجام می دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1613

به "چهره اصیل ایرانی به این علت تلخ در حال فراموش شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره اصیل ایرانی به این علت تلخ در حال فراموش شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید