خاتمه یک باور اشتباه؛ آیفون همواره گران تر از گوشی های اندرویدی نیست

به گزارش آوای وحش، احتمالا عده بسیاری از شما همچنان تصورشان بر این است که گوشی های آیفون از گوشی های اندرویدی گران تر هستند، اما این یک باور اشتباه است.

خاتمه یک باور اشتباه؛ آیفون همواره گران تر از گوشی های اندرویدی نیست

وقتی در رابطه با مقایسه گوشی های آیفون و اندرویدی صحبت می کنیم، شاید اولین چیزی که به ذهنمان برسد قیمت بالای محصولات اپل باشد. اما این نباید با قیمت گوشی های آیفون در نظر گرفته گردد. مردم اما همچنان تصورشان بر این است که آیفون ها گوشی های گران قیمت تری هستند. اما این به همینجا هم ختم نمی گردد. شاید باور نکنید اما بسیاری هستند که فکر می نمایند چون این گوشی ها گران تر هستند کیفیت بیشتری هم دارند و از گوشی های اندرویدی بهتر هستند.

طبق باور این افراد، تمام گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه قیمت هستند و به همین دلیل برای آیفون هزینه نمی نمایند. البته این باور در بعضی از بازارها درست است. در بعضی از بازارها از جمله بازار کشور ما، گوشی های آیفون گران تر از گوشی های اندروید هستند. به همین دلیل این باور اشتباه بین همه رواج پیدا نموده که واقعا آیفون گران تر از گوشی های اندرویدی است.

اپل معمولا هر سال سه یا چهار گوشی راهی بازار می نماید که دو مدل پرچم دار اصلی و دو مدل دیگر صرفا گوشی بالارده هستند. در حال حاضر که این مطلب در حال نگارش است، حدود 8 مدل آیفون در وب سایت فروشگاه در دسترس قرار دارند.

حال بیاید آن را با سامسونگ مقایسه کنیم. شرکت کره ای اصلی ترین و جدی ترین رقیب اپل در دنیای اندروید به شمار میرود که در حال حاضر بیش از 30 مدل گوشی در وب سایت خود برای فروش دارد که شامل گوشی های بالارده نظیر گلکسی S21 و گوشی های مالی با قیمت بسیار پایین می گردد.

این دقیقا مسئله ای است که در این بین وجود دارد. در دنیای اندرویدی گوشی های بسیار زیادی را شاهد هستیم که با قیمت های مختلف به فروش می رسند. یعنی هر سال باید چهار مدل آیفون را با خیل عظیمی از گوشی های اندرویدی مقایسه کنیم.

اگر قرار باشد از لحاظ قیمت، گوشی های آیفون را با گران ترین گوشی های اندروید مقایسه کنیم، می بینیم که باز هم آیفون شرایط بهتری دارد. برای مثال در حال حاضر قدرتمندترین و گران ترین گوشی اپل یعنی آیفون 13 پرو مکس با قیمت 1099 دلار در مدل پایه در دسترس قرار گرفته است. محصولی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. اما گلکسی S21 اولترا با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم، با قیمت 1200 دلار در دسترس قرار گرفته است. یعنی اختلافی 100 دلاری بین برترین اپل و سامسونگ.

همان طور که می بینید، هر دو شرکت محصول قدرتمند خود را با قیمت بالایی راهی بازار می نمایند اما در مدل پایه، آیفون ها مقرون به صرفه تر هستند. اما در مدل های بالاتر، آیفون 13 پرو مکس از 1 ترابایت حافظه داخلی بهره می برد و قیمت آن هم 1600 دلار است. گلکسی S21 اولترا هم در مدلی با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم با اندکی قیمت کمتر نسبت به رقیب در دسترس قرار گرفته است.

بنابراین برترین گوشی اندرویدی حال حاضر قیمتی مشابه برترین گوشی آیفون و حتی اندکی بیشتر از آن دارد. پیکسل 6 پرو را هم می توان مثال خوبی در نظر گرفت که در مدل پایه 900 دلار قیمت گذاری شد. یعنی حدودا 200 دلار کمتر از آیفون 13 پرو مکس اما قطعا گوشی مقرون به صرفه قیمتی به حساب نمی آید.

البته در این بین هستند نماینده هایی از شیائومی که قیمت بسیار پایینی دارند اما هدف، مقایسه برترین و معروف ترین های اندروید با برترین های آیفون است که دیدیم تفاوت قیمتی خاصی وجود ندارد.

حقیقت این است که گوشی های خوب قیمت بالایی دارند و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک ترند در بین شرکت ها است که گوشی های بالارده خود را با قیمت نسبتا بالایی راهی بازار نمایند. از طرفی هیچ یک از آن ها سعی نمی نماید قیمت محصولاتش را به صورت نجومی و بدون در نظر گرفتن قیمت محصولات دیگر از شرکت های رقیب افزایش دهد چون ممکن است در نهایت به ضررشان تمام گردد.

البته نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که زیست بوم اپل خرج بیشتری نسبت به زیست بوم اندروید روی دستتان خواهد گذاشت. برای مثال اگر بخواهیم هدفون ایرپادز پرو، ساعت اپل واچ، آیفون، مک بوک، آیپد و… بخرید، قطعا هزینه آن چندین برابر هزینه ای است که باید برای نمونه های مشابه از دنیای اندروید پرداخت کنید. اما وقتی درباره فقط آیفون صحبت کنیم می بینیم که قیمت آن ها به نسبت برترین های اندرویدی حتی کمتر هم هست.

منبع: How-to-Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1312

به "خاتمه یک باور اشتباه؛ آیفون همواره گران تر از گوشی های اندرویدی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه یک باور اشتباه؛ آیفون همواره گران تر از گوشی های اندرویدی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید